Dokładnie 13 lat temu, 15 lipca 2012 roku, na pasie startowym Lotniska Warszawa-Modlin po raz pierwszy wylądował samolot pasażerski linii Ryanair. Tak rozpoczęła się nowa era podróży lotniczych w centralnej Polsce. Dziś, po ponad dekadzie dynamicznego rozwoju, port lotniczy świętuje swój jubileusz i ogłasza kolejne ważne kamienie milowe.
W sierpniu 2025 roku Lotnisko Warszawa-Modlin odprawi 30-milionowego pasażera – to symboliczny moment dla portu, który od początku swojego istnienia konsekwentnie rozwija się jako kluczowa baza taniego latania w Polsce. To imponujący wynik, który pokazuje, jak silną i konsekwentnie rozwijaną pozycję wypracowało lotnisko – mimo trudnych lat pandemii i czasowych ograniczeń w ruchu lotniczym.
Świętując swoje 13-lecie, Lotnisko Warszawa-Modlin patrzy w przyszłość z jeszcze większym rozmachem. W ubiegłym tygodniu
Ryanair ogłosił plany zwiększenia liczby pasażerów do ponad pięciu milionów rocznie do 2030 roku, otwarcia 25 nowych tras oraz podwojenia liczby samolotów bazujących w Modlinie – z czterech do ośmiu maszyn. Aby sprostać rosnącemu ruchowi, lotnisko planuje rozbudowę terminala pasażerskiego oraz infrastruktury operacyjnej, co umożliwi sprawną obsługę większej liczby pasażerów i operacji lotniczych.
Lotnisko Warszawa-Modlin konsekwentnie rozwija się jako centrum taniego latania w Polsce, aspirując do grona czołowych europejskich portów regionalnych. Współpraca z przewoźnikami, inwestycje w infrastrukturę oraz dynamiczny rozwój siatki połączeń umacniają pozycję lotniska na lotniczej mapie Europy i otwierają nowe możliwości dla pasażerów oraz regionu.
13. rocznica istnienia Lotniska Warszawa-Modlin to okazja do świętowania, ale także do dumy z tego, jak wiele udało się osiągnąć dzięki wspólnemu wysiłkowi – pasażerów, pracowników, partnerów i lokalnej społeczności. Przed nami nowy rozdział rozwoju – z kolejnymi rekordami, nowymi trasami i milionami podróżnych, którzy wybierają Modlin jako swoją bramę do Europy.
Przypomnijmy, że port lotniczy Warszawa-Modlin zdołał obsłużyć w czerwcu zaledwie 145 996 pasażerów –
to o 47 proc. mniej niż przed rokiem. Przez pół roku ruch pasażerski osiągnął wartość 776 tysięcy, a każdym samolotem podróżowało średnio 139 pasażerów. Niskokosztowe lotnisko w Nowym Dworze Mazowieckim straciło rok do roku prawie 600 tysięcy pasażerów. Sytuacja mazowieckiego lotniska była uzależniona właśnie od Ryanaira, który operował na „nowych” zasadach. Wygaśnięcie 10-letniej umowy poskutkowało redukcją oferowania. Rynkowy gigant nie chciał bowiem długo współpracować z Modlinem w oparciu o nowy cennik opłat.